smcgbg-september-2016-foto-maria-gustafsson

2016/9 Engagera medarbetarna genom gamifikation

September 2016

Tema: Gamifikation
Träff nummer 76!

Moderator: Daniel Marcko från Inspiration Company informerar om hur gamifikation fungerar när det gäller att engagera medarbetarna och nå verksamhetsmålen på ett roligt sätt.  Fortsätt att prata gamifikation med @TheInspirationC på Twitter.

Presentation av temat

Deltagarnas sammanfattningar


Övergripande tema

Spelifiering gör vägen till verksamhetsmålen roligare!

Gamification, eller spelifiering som det också kallas, innebär att man använder spelmekanik och design i en icke-spelvärld och har utvecklats till en stark global trend under de senaste åren.

Gamification in Business innebär bl a att man använder spelifiering för att omvandla abstrakta verksamhetsmål till konkreta mål och aktiviteter på team- och individnivå. Företagets värderingar, kultur och nyckeltal implementeras i hela lösningen.

Effekten är att att alla medarbetare engageras och upplever att de kan påverka hur det går på företaget. Det går att använda för att skapa MOTIVATION och LOJALITET eftersom det är ett kraftfullt verktyg för att påverka beteende, utveckla kunskap och främja innovation. På köpet blir det roligare!

Inspiration company är specialister inom Gamification in Business, Motivation Management och Loyalty Management och har sedan 1999 etablerat fler än 100 program för att engagera medarbetare och skapa lojalare kunder åt uppdragsgivare.

Tack!

Foto och blogg: Maria Gustafsson @mikumaria
Film: Anne Holmér-Löfving @anneredtop

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Människa eller maskin? Identifiera dig, så hjälper du till att minska antalet spamkommentarer i bloggen. Tack! * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.