April 2016 smcgbg foto Sina Farhat

2016/4 3 goda exempel på sociala medier för B2B

April 2016

Tema: Sociala medier för B2B – 3 framgångsrika case.
Träff nummer 74.

Moderator: Carina Sundqvist på Inspirationsbyrån Ibyr.se och @ibyr på Twitter.

Presentation av temat

Deltagarnas sammanfattningar

Deltagarnas sammanfattande ord efter gruppdiskussionerna.

Övergripande tema

”-Vad har vi att berätta om i sociala medier?”

Den frågan ställs extra ofta av business-to-business-företag med en lätt hopplöshet i rösten.

”-Vi har inte tid” är nästa påstående.

Carina Sundqvist vet dock lösningen på både frustrationen och har idéer för innehållet. Under Social Media Club den 29/4 berättade hon om tre företag som lyckats. På sociala medier handlar det om att vara närvarande redan under kundens researchstadium och om att nå ut till fler påverkare på kundföretaget än bara inköparna. Där kan sociala medier vara nyckeln.

Tack!

Foto: Sina Farhat som samlar bilder i gruppen på Flickr
Film:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Människa eller maskin? Identifiera dig, så hjälper du till att minska antalet spamkommentarer i bloggen. Tack! * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.