SMC Gbg mars 2015 foto Sina Farhat

2015/3 Strategisk säljande onlinekommunikation

Mars 2015

Tema: Strategisk säljande onlinekommunikation

Moderator: Henrik Björklund @henrikbjrklund på Twitter och Malin Friis-Liby @mflconsult på Twitter höll temat på Social Media Club Göteborgs 63:e träff! Henrik är VD för kommunikationsbyrån Right Thing United, digital strateg, författare och föreläsare inom digital marknadsföring och försäljning. Malin arbetar som strateg med content marketing för egna företaget MFL Consulting.

Presentation av temat & föreläsning

Deltagarnas sammanfattningar

Deltagarnas sammanfattande ord efter gruppdiskussionerna.

Övergripande tema

Skapa affärer och få fler kunder med hjälp av digital marknadsföring och social försäljning!
Och gör det strategisk och långsiktigt!

Förstå utmaningen med hur social media påverkar försäljningen, hur du skall agera för att dra nytta av det och varför du behöver en plan.

Diskussionsfrågor

1. Varför är det viktigt att vara strategisk och långsiktig?

2. Varför är de sociala medierna viktiga för säljare?

3. Var går gränsen mellan marknadsföring och försäljning?

4. Vad behöver säljaren veta/göra för att lyckas?

Läs mer om månadens tema

Här hittar du mer information om Henrik Björklunds böcker:
– Nå framgång på LinkedIn på Facebook
– Internet of Sales på Facebook och LinkedIn.

Tack!

Tack alla ni drygt 60 deltagare som deltog så engagerat i diskussionerna på vårt ställe E HIVE.

Foto: Sina Farhat
Film: Janne Gustafsson

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Människa eller maskin? Identifiera dig, så hjälper du till att minska antalet spamkommentarer i bloggen. Tack! * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.